اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری معروف به «تل سیاه» در جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری معروف به تل سیاه که ۲۴۰ هکتار از اراضی ملی در قالب چند شهرک و اراضی موسوم به زیر سد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، گفت: اسناد و مدارک لازم در این زمینه جمع‌آوری شده و پرونده در حال رسیدگی‌ست.

رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری معروف به «تل سیاه» در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین سلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت : در حوزه رسیدگی به امور زندانیان، کمیته صلح و سازش را راه‌اندازی و در این مدت با برگزاری ۶۰ جلسه توانستیم برای ۱۶ نفر از زندانیان محکوم به قصاص، رضایت بگیریم و تا کنون ۶ نفر از زندانیان آزاد شده و ۱۰ نفر دیگر به زودی آزاد می‌شوند و در سال جاری از طریق کمیته صلح و سازش ۴ نفر دیگر از زندانیان محکوم به قصاص آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت تصریح کرد: در ایام کرونایی ۸۲۰ سبد کالا در بین خانوارهای زندانیان و  ۱۷۰ میلیون تومان  کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی در بین خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری معروف به تل سیاه که ۲۴۰ هکتار از اراضی ملی در قالب چند شهرک و اراضی موسوم به زیر سد که ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، بیان داشت: اسناد و مدارک لازم در این زمینه جمع‌آوری شده است و پرونده در حال رسیدگی‌ست و پرونده ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری نیز بعد از  جمع‌بندی  با دستگاه‌های نظارتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سلامی خاطرنشان کرد: با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اعضای باند قاچاق سوخت که بالغ بر یک و نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق به خارج از کشور می‌فرستادند،  بازداشت شدند و  پرونده آن در حال رسیدگی‌ست و در این زمینه ۲ نفر متهم با قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی آزاد شدند.

وی یادآور شد : همچنین با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) دو کارگاه تولید مشروبات الکلی که در مجموع ۸ هزار لیتر مشروبات الکلی داشتند، جمع‌آوری و محل کارگاه پلمب شد.

سلامی افزود: شهرستان جیرفت در حوزه امنیت در کشور حائز رتبه ۱۹ شد و همچنین در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد  با مشارکت خیران ۱۶۰ میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری و ۲۸۵ میلیون تومان نیز  تعهد دادند که برای آزادی زندانیان پرداخت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت افزود: تالارهای شهر جیرفت با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل مسائل بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول